Inger Johanne Bakka utnevnt til æresmedlem i Notodden Historielag

Asbjørn Moen hadde på årsmøtet 28. februar 2017 gleden av å utnevne Inger Johanne Bakka til æresmedlem i Notodden Historielag. Asbjørn holdt en tale for Inger Johanne der han på en fremragende måte fikk fram det Inger Johanne har betydd for laget. Inger Johanne kom inn i historielaget i 1987, siden har hun vært en trofast bidragsyter på mange områder både som turleder og med styreverv. I senere tid har hun ofra seg fullt og helt som en av forfatterne med husmannsplassbøkene laget har gitt ut. Vi vil også nevne at hun var primus motor for historielagets største satsning » Vandring i Murukleivens fotspor» som ble en knallsuksess for laget.

Inger Johanne fikk diplom og et tresnitt laga av Haakensveen

Ragnhild Kaste Kaasa holdt også en tale for sin nære venn og samarbeidspartner i husmannsplassgruppa.

Foto: Kjell Lia