Glimt fra historielagets julemøte 2016

Møtet ble ledet av Arne Karlsen

Kildens band, Resiliens, åpnet møtet med sang og musikk

Eva Hagen fra Kilden leste sitt eget tog-dikt, som passet perfekt til temaet for kvelden

Resiliens sang mange fine låter

Rundt 70 personer hadde funnet vegen til julemøtet, noe vi syntes var veldig koselig

Jon Ivar Finnekåsa viste bilder og holdt foredrag om Tinnosbanen. Publikum fikk i bilder være med helt fra Notodden stasjon til Tinnoset, 20 meter om gangen. Mange kjente plasser dukket opp undervegs.

Historielaget har et nært samarbeid med Kilden, og Willy Lien og Kjell Lia fra Historielaget fikk en spesiell takk fra dem for at de alltid stiller opp for å støtte dette samarbeidet.

Loddsalg og kaffe hører med

Praten gikk livlig i kaffipausa

Ragnhild Kaste Kaasa (i midten) presenterte den nye boka «Husmannsplassar i Notodden kommune Tinnegrend og Lisleherad» Her sammen med de to andre forfatterne, Ingrid Svendsen Rodahl og Inger Johanne Bakka

Knut Jordheim presenterte det nye årsskriftet – og tok spesielt for seg artikkelen om speiderbevegelsen som fyller 100 år i år. Vi fikk se bilder og høre Knut fortelle på sin alltid treffende måte om speidernes hundreårige historie.